Friday, June 8, 2012

Tutorial baru Youtube Gadget untuk Blog


yo...korang semua...korang ce tengok youtube gadget korang nampak cam video jer kan
so kalau korang nak tukar macam asal balik korang tengok btul2 kat bawah ni

Code yang diembeded di youtube dan di edit saiz,autoplay dan ulangan: 

<center><object width="25" height="190"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RXSId8Eawr0?autoplay=1&loop=1&hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RXSId8Eawr0?autoplay=1&loop=1&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="190" height="25" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object></center>

lpas tu korang tambah version=2&amp; sebelum autoplay tu...so dya akn jdi ca ni


<center><object width="25" height="190"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RXSId8Eawr0?version=2&amp;autoplay=1&loop=1&hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RXSId8Eawr0? version=2&amp; autoplay=1&loop=1&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="190" height="25" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object></center>


..siaplah ....ce korang try  tutorial ni kat blog korang la ni jgak..
n_n
SELAMAT MENCUBA

Thursday, June 7, 2012

Jom Tengok Anime



yo all...let watch some anime...Another
Gambar:Sakakibara Koichi

Gambar:Mei Misaki

bagi sesiapa yang takut darah tidak disyorkan melihat cerita ini....
here the plot.....


In 1972, popular honors student Misaki died partway through the school year in Yomiyama North Middle School's Class 3-3. The rest of the students and teachers, devastated by the unexpected loss, decided to carry on as if Misaki were still alive, going so far as to keep the desk in the classroom and bringing it to the graduation ceremony. Yet no one could explain why Misaki was present on the graduation photo, deathly pale yet smiling with the rest.

In spring 1998, 15-year-old Kōichi Sakakibara arrives in Yomiyama from Tokyo, to stay with his grandparents while his father works in India. He transfers into Class 3-3, but misses the first few weeks by a pneumothorax of his left lung. While in the hospital, he receives a visit from some of his new classmates, though they all act strangely and ask him personal questions. Later, he meets a mysterious girl wearing the school uniform and an eyepatch, named Mei Misaki, who seems to be visiting the morgue.

Once recovered, Kōichi goes to school and tries to adapt. His aunt Reiko, a teacher at Yomiyama North, gives him a few pointers, but, like his peers, remains evasive when it comes to their behavior towards Mei, whom they treat as if she doesn't exist. Kōichi is further confounded by the air of mystery around Class 3-3 and its isolation from other classes, even practicing P.E. separately.

Tensions suddenly rise when one of Kōichi's classmates, Yukari Sakuragi, slips while running down the stairs and dies, impaled on the sharp end of her umbrella.This is one of many deaths related to class 3-3 which have Kōichi and his friends Mei, Naoya Teshigawara, Tomohiko Kazami, and Yūya Mochizuki, trying to unravel the mystery of 1972's Misaki and the senseless "Curse of Class 3-3".To know more watch the movie.

Pening tolong Sepupu


X_X pening gila la tlng spupu wat kuiz..btul x Qu Azniza (http://kucokelat.blogspot.com/)...haha..dan lagi tnya pkai enset...kami kalut la cari jawapan...dah la bhasa arab tulis rumi  plak tu..bercakap pasai kuiz...*o*  cuti skolah dah nak abis la.hhuhuhuh..rase mcam sat je masa berlalu...masa tetap berlalu meninggalkan kita..dua hari lagi akan bermulanya semester kedua bagi kami Plajar Ting 2 Smahi....

Sunday, April 1, 2012

Wan Sakit



dah hampir seminggu wan sakit..
.kelmrin dh kne tebuk di belakang untuk buang darah...
....sepupu I kata tokwan look heppy.
.adk bradik pakat mai pnuh ptg td tgok tokwan..harap wan cihat lpas ni...... 

gambar:Wan!!!!!
gambar:wan selepas titebuk di bahagian belakang

Friday, March 2, 2012

Apa Itu Islam?





Apa Itu Islam?

Islam ialah sebuah cara dan kaedah hidup yang boleh dan akan diterima oleh semua lapisan masyarakat , tanpa perbezaan bangsa , bahasa dan negara. Asas ajaran Islam sangat-sangat mudah ia itu “Lailaha Illallah , Muhammadar Rasullullah”, Tiada Tuhan yang berhak disembah kecuali Allah dan Muhammad Itu pesuruh Allah. Islam ialah asal dan asas kehidupan setiap orang manusia. Untuk mengenali agama Islam , kita hanya perlu mengenal siapa diri kita dan untuk apakah kehidupan ini . Ramai manusia termasuk orang yang beragama Islam sendiri tidak dapat menerima Islam dengan sepenuh hati mereka kerana mereka tidak mengenal dengan Islam.

Sebenarnya ! Tiada sebarang ajaran khas di dalam Islam . Islam bukanlah sebuah agama atau falsafah ; Islam hanyalah sebuah cara dan kaedah hidup yang mudah , selamat dan sempurna. Jika kita ingin terangkan Islam dalam sebaris perkataan ia boleh dikatakan sebegini , “Islam ialah sebuah gaya dan cara hidup yang bersih , mudah , suci dan selamat bagi setiap orang manusia”.

Sesuatu yang paling ramai takut dengan Islam ialah hukumannya . Hukuman Islam sangat-sangat berat tetapi tujuan hukuman tersebut ialah untuk mengelakkan kesalahan berlaku dan menghalang jenayah dan bukan untuk menyeksa manusia. Tujuan utama undang-undang Islam ialah untuk menjaga hak anda , menjaga keluarga anda , untuk menyelamatkan harta anda , untuk menyelamatkan diri anda , melindungi kaum wanita dari menjadi mangsa rogol , untuk menyelamatkan manusia yang lemah , dan tiada tujuan lain.

Motif utama semua agama di dunia ini ialah untuk menyelamatkan semua manusia dari dunia ini dan membawanya ke dunia berikut dengan selamat. Semua agama di dunia ini memberikan peringatan , amaran dan mengajar manusia tentang dunia ini dan asal manusia supaya dia menyedari tentang dirinya dan buat persediaan untuk meninggalkan dunia ini dan maju ke dunia berikutnya.

Islam hanya mengajar manusia tentang dunia berikut sahaja , Islam tidak mengajar manusia tentang rahsia dunia ini kehidupan ini kerana seorang pesakit hanya perlu mengetahui sedikit tentang penyakitnya dan rawatan yang diberikan. Dia tidak perlu mengetahui secara mendalam dan secara saintifik tentang asal usul penyakit dan rawatan tersebut. Kalau pun diterangkan , sudah pasti tidak akan faham. Hanya doktor yang perlu mengetahui segala-galanya tentang penyakit dan perubatan bukan pesakit. Kalau pesakit tahu cara mencegah penyakit sudah memandai.

Allah Maha mengetahui , Dia kenal segala jenis penyakit dan kelemahan manusia , Dia terus memberikan ubat dan mengajar cara-cara mencegah penyakit . Seorang yang membeli atau membawa kereta tidak perlu belajar cara membina enjin , gear box dan sebagainya. Dia hanya perlu belajar cara memandu dan menjaga kereta tersebut sahaja. Pembinaan kereta , membaiki kereta dan sebagainya akan diuruskan oleh seseorang khas yang ada kebolehan untuknya.

Katakanlah:”Kami beriman kepada Allah, dan kepada apa yang telah diturunkan kepada kami, dan kepada apa yang telah diturunkan kepada Nabi-nabi: Ibrahim, dan lsmail, dan Ishak, dan Yaakub, dan keturunannya, dan kepada apa yang telah diberikan kepada Nabi-nabi: Musa dan Isa, dan sekalian Nabi-nabi dari Tuhan mereka. Kami tidak membeza-bezakan seseorang pun di antara mereka, dan kepada Allah jualah kami berserah diri”. (Aali Imraan: 84)

Wednesday, February 22, 2012

Angkara Saka





Ni admin nak citer sikit tntang sape yang ade Saka nihhh 




ANGKARA SAKA

Antara kesan buruk ialah pewaris akan menghadapi seksaan amat perit ketika hendak mati kerana roh sukar keluar

IA bermula dengan upacara yang jelas bertentangan dengan syariat serta menghina Islam antaranya seseorang itu akan memuja kubur atau tengkorak, meminum darah, membaca surah suci secara terbalik atau memijak al-Quran terlebih dulu.Semua upacara itu dilakukan berserta jampi mantera bertujuan menyeru kehadiran syaitan. Seterusnya selepas berjaya menyeru kehadiran jin atau syaitan, perjanjian berserta syarat dan pantang larang akan dimeterai antara manusia dengan makhluk ghaib berkenaan.

tulah proses permulaan bagi mendapatkan saka dan rentetan daripada perjanjian itu, syaitan akan sentiasa mendampingi tuannya sehingga manusia terbabit boleh menggunakan kebolehan makhluk halus itu untuk kepentingan dirinya.

Pengamal Perubatan Islam Darussyifa’ di Bangi, Selangor, Mohd Fauzi Mustaffa, berkata saka adalah antara perbuatan ‘ilmu hitam’ yang sudah lama wujud dan diamalkan individu tertentu di dunia ini termasuk di Malaysia.

Beliau berkata, kebiasaannya manusia terbabit menggunakan bantuan jin untuk pelbagai kepentingan seperti ingin menjaga keselamatan diri, ahli keluarga dan harta; menjadi kuat, berharta, disayangi atau digeruni ramai pihak selain mahukan makhluk ghaib itu membantunya bekerja di ladang atau lautan.

“Pada mulanya memang saka ini kelihatan seperti memberi pelbagai kelebihan kepada tuannya contohnya untuk melindungi diri, keluarga serta harta benda dan sebagainya tetapi itu semua hanyalah tipu helah saka bagi menyesatkan manusia.

“Pelbagai kesan buruk dan masalah akan timbul pada masa panjang dan kemuncaknya menyebabkan manusia itu melakukan dosa besar iaitu syirik kepada Allah SWT,” katanya.

Beliau berkata, antara kesan buruk memelihara saka adalah pemiliknya akan menghadapi seksaan yang amat perit ketika hendak mati kerana roh mereka sukar untuk keluar daripada jasad menyebabkan mereka terseksa sehingga menemui ajal.

Katanya, situasi lebih dahsyat berlaku apabila ada kes di mana pemilik saka sudah meninggal dunia tetapi saka yang dimilikinya masih enggan meninggalkan tuannya.

Keadaan itu menyebabkan saka berkenaan ‘menumpang’ pada jasad tuannya sehingga pemilik saka itu kelihatan seolah-olah masih hidup dan bergerak walaupun dia sebenarnya sudah meninggal dunia.

Lebih membimbangkan adalah jin yang menjadi saka juga boleh mencemari maruah keluarga pemiliknya dengan mengadakan hubungan kelamin bersama isteri atau anak perempuan tuannya. Gangguan saka juga menyebabkan seseorang mengalami penyakit misteri yang amat menyeksakan.

Mohd Fauzi berkata, syaitan sememangnya gembira apabila ada manusia yang menyeru untuk berdamping dengan mereka kerana mereka mahu menyesatkan manusia seperti firman Allah menerusi surah al-Hijr, ayat ke-39: “Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau memutuskan aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka (manusia) memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya.”

Beliau berkata, antara syarat yang perlu dipatuhi pemilik saka adalah jin berkenaan perlu diwariskan kepada individu lain apabila pemiliknya hampir menemui ajal selain pemilik perlu menjamu saka peliharaannya dengan darah, kemenyan atau sebagainya.

Katanya, saka adalah masalah gangguan makhluk halus yang kerap ditemui pengamal perubatan Islam, selain sihir dan santau malah berbanding sihir dan santau, saka paling sukar dan memakan masa untuk diubati; lebih lama seseorang itu berdampingan dengan saka, lebih sukar untuk membuangnya.

Masalah gangguan saka semakin menjadi-jadi apabila pemilik berkenaan meninggal dunia tanpa sempat mewariskan saka berkenaan menyebabkan jin berkenaan akan merewang serta mengganggu dan menyakiti ahli keluarga dan orang lain.

“Sesetengah anak yang mewarisi saka pula tidak mengetahui apakah syarat dan pantang larang ketika perjanjian dimeterai menyebabkan mereka tidak menunaikan perjanjian itu seperti tidak menyediakan makanan kepada jin terbabit menyebabkan makhluk itu akan mengganggu dan menyakiti mereka kerana marah,” katanya.

Mohd Fauzi berkata, hukum mengguna atau mewarisi saka adalah haram dalam Islam seperti firman-Nya: “Dan hari (kiamat) Allah akan himpunkan mereka semua, (lalu berfirman): ‘Wahai golongan jin (syaitan), sesungguhnya kamu banyak (menyesatkan) manusia’, lalu berkatalah sahabat mereka dari golongan manusia: ‘Wahai Tuhan kami, sesungguhnya sebahagian kami sudah mendapat kesenangan dari sebahagian yang lain (jin) dan kami sampai kepada masa yang Engkau tentukan bagi kami (hari pengadilan)’.

“Allah berfirman: ‘Neraka itulah tempat diam kamu sedang kamu kekal didalamnya, kecuali kalau Allah menghendaki (yang lain)’. Sesungguhnya Tuhanmu Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui,” (surah al-An’aam: 128).

Sehubungan itu, ahli keluarga lain atau sesiapa saja dilarang menerima warisan saka daripada pemilik asal dan bagi mereka yang sudah menerima, perlu diusaha untuk memutuskan hubungan dengan makhluk terbabit.

“Untuk merawat atau membuang saka pula, pesakit perlu dirujuk kepada pengamal perubatan Islam yang berlandaskan al-Quran dan sunnah serta mengelak daripada berjumpa bomoh atau pengamal perubatan yang berasaskan jin,” katanya.

Pengasas Pusat Rawatan Islam Manarah, Dr Jahid Sidek, berkata bagi mengubati manusia yang diganggu saka, rawatan perlu dilakukan daripada ‘atas ke bawah’ iaitu menyembuhkan datuk atau bapa terlebih dulu kerana tanpa berbuat demikian, gangguan itu berterusan kerana puncanya berada ‘di atas’.

“Contohnya seorang pesakit saya iaitu kanak-kanak mengalami sakit pelik dan gatal seluruh badan; apabila berjumpa dengan doktor dan diberi ubat, gatal itu semakin merebak. Apabila dibawa berjumpa saya, saya dapati jin yang menyebabkan sakit kepada si anak berada di tubuh bapanya.

“Walaupun yang sakit adalah anak dan bapa pula sihat seperti biasa, rawatan perlu dilakukan terhadap bapa dan selepas dirawat, alhamdulillah si anak turut sembuh,” katanya yang menjalankan rawatan di pusat perubatannya di Batu 7, Kuang, Selangor.

Beliau yang juga bekas pensyarah Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya, berkata selain memberi kelebihan kepada tuannya, saka juga menjaga harta dan barang pemiliknya menyebabkan gangguan boleh berlaku jika barang pemilik saka dimiliki orang lain.

“Itulah sebabnya jika ingin mengubati kes gangguan saka, barang pemilik saka perlu dibuang terlebih dulu; kadang-kadang timbul masalah apabila barang itu dijual kepada orang lain yang tidak mengetahui menyebabkan orang itu diganggu saka berkenaan,” katanya.

FAKTA: Saka

• Syaitan adalah jin yang kafir dan ketua syaitan adalah Iblis.

• Kaedah mengubati gangguan atau membuang saka harus dirujuk kepada pengamal perubatan Islam yang berlandaskan al-Quran dan sunnah. Mengubati sihir dengan menggunakan sihir (nushrah) seperti mengunjungi pengamal perubatan yang menggunakan jin untuk mengubati gangguan makhluk halus adalah haram.

• Saka yang dipelihara wanita digelar ‘pelesit’ dalam budaya Melayu manakala yang dipelihara lelaki digelar ‘hantu raya’. Hantu raya terdiri daripada jin berjenis Ifrit (golongan jahat).

• Antara kaedah memperkuatkan pertahanan diri bagi menghadapi gangguan saka dan makhluk halus adalah mengamalkan bacaan ayat kursi, membaca doa menghalau syaitan (al-Mukminum: ayat 97 dan 98), sentiasa membaca al-Quran dan ta’awwuz selain kuat beribadat kerana syaitan akan berasa panas apabila berhadapan dengan mereka yang mengamalkan kaedah berkenaan.

• Jin yang tidak begitu kuat boleh ditangani dengan garam dan cuka.

• Dalam kebanyakan kes, antara barang tuannya yang dijaga saka tetapi dijual kepada orang lain termasuklah barang antik dan bersejarah malah ada juga hiasan berupa tulisan ayat al-Quran.

Antara jenis saka

• Saka harimau: Menyebabkan pemiliknya ditakuti manusia lain lebih-lebih lagi musuh.

• Saka buaya: Mampu mengawal dan menjinakkan buaya.

• Saka ular: Mampu mengawal dan menjinakkan ular.

• Saka bomoh: Menjadikan pemilik kononnya mampu mengubati pesakit gangguan makhluk halus. Sebenarnya, jin peliharaan bomoh terbabit berlawan dengan jin yang mengganggu pesakit dan jika jin bomoh menang, jin yang mengganggu pesakit akan beredar dan pesakit kelihatan sembuh.

• Saka kuat atau saka penimbul: Menjadikan pemiliknya kuat sehingga mampu mengangkat barang yang amat berat atau menjadi kebal. Menggunakan jin berjenis angin.

• Saka susuk: Menjadikan pemiliknya kelihatan cantik.

• Toyol: Jin dipelihara untuk mencuri wang manusia lain secara ghaib.

Tuesday, February 21, 2012

Sign - Flow

video

Lyric

I realize the screaming pain
Hearing loud in my brain
But I'm going straight ahead, with the scar

Wasurete shimaeba ii yo kanjinakunacchaeba ii
Surimuita kokoro ni futa o shitanda

Kizutsuitatte heikidayo mou itami wa nai kara ne
Sono ashi o hikizuri nagara mo

Miushinatta
Jibun jishin ga
Oto o tatete
Kuzureteitta

Kizukeba kaze no oto dake ga

Tsutaeni kitayo kizuato tadotte
Sekai ni oshitsubusarete shimau mae ni
Oboeterukana namida no sora o
Ano itami ga kimi no koto o mamotte kureta
Sono itami ga itsumo kimi o mamotterunda
(Can you hear me So am I)

Wednesday, February 8, 2012

Lampu Tertua

 Cool!Lampu Ini menyala selama 109 tahun!

 Lampu tertua di dunia dibiarkan menyala selama 109 tahun dan masih menyinari ruangan sampai sekarang.Lampu yang disebut Centennial Bulb ini terpasang di Kantor pemadam Kebakaran di california.Lampu ini adalah hadiah yang diberikan oleh seorang businessman ltempatan kepada pasukan pemadam kebakaran.Lampu ini diproduksi oleh Shelby Electric Company .Lampu dengan 4 watt karbon ini telah menjadi rekod di guiness book of record mengalahkan rekod sebelumnya iaitu lampu di teater Texas.


Lampu standard biasanya bertahan selama 750 - 1000 jam menyala, sedangkan Lampu moden yang ada sekarang tahan sampai 10 000 jam menyala.

App & Trick In Google


sewaktu aku mengoogle saje untuk seronok2
aq terjumpa sebuah page yng bnyak app yng cool
& trick2 pada google search,
  

Google Search Trick:Askew/do a barrel roll & google gravity
Untuk Askew
untuk do a barrel roll:
untuk google gravity:
& last sekali yng app yang cool tu 
pergi lah ke mrdoob.com


Saturday, January 14, 2012

Friday, January 6, 2012